EET - první testování

Máme připravenou první verzi EET.

Můžete testovat přímo ve Vašem eshopu nebo si založte zkušební verzi.

Ukázkové video je k dispozici zde:


http://video.shop5.cz/019-eet.avi

 

Relevantní dotazy prodím pokládejte přímo zde do diskuze.

 

Děkuji, Březovský

Komentáře k EET - první testování

1
22.2.2017 22:35
Petr Knor

Zdravím, nejde obraz.

2
22.2.2017 23:37
Petr Kozák

Doporučuji stažení přehrávače
https://mpc-hc.org/
popřípadě kodeky
http://www.stahuj.centrum.cz/multimedia/kodeky/codecpack/download/?g%5Bhledano%5D=&g%5Boz%5D=6.0.3.0
Hezký večer

3
23.2.2017 07:08
Petr Hanusek

Trochu jsem nepochopil. To znamená, že EET se odešle hned po vytvoření objednávky? Minimálně 30% objednávek upravuji před odesláním. Nemělo by se odesílat až při změně na třeba VYŘÍZENÁ nebo ZAPLACENÁ?

4
23.2.2017 09:11
Martin Březovský

EET neodesila objednavku, ale přijatou platbu. Odešle se tedy v případě, že se do systému zapíše například platba kartou nebo platba, kterou zadáte ručně jako v ukazkovém videu.

7
23.2.2017 12:11
Martin Březovský

Doporučuji použít přehrávač VLC Player, který funguje i bez kodeků:
https://www.slunecnice.cz/sw/vlc-media-player/

5
23.2.2017 11:47
Bedřich Černý

Dobrý den, dle metodiky k EET je povinnost uvádět na faktuře čas včetně sekund. Bude toto doplněno?

6
23.2.2017 12:04
Martin Březovský

Děkuji za informaci, nyní jsem to doplnil.

8
23.2.2017 17:26
Jirka

Pri platbe pres gopay se take odesle EET pres shop5? Nebo je potreba jej nastavit v gopay?

9
23.2.2017 18:32
Martin Březovský

Při platbě přes GoPay se platba zapíše automaticky do eshopu a eshop automaticky odešle EET.
Stejně to funguje u dalších platebních systémů (ČSOB, Spořitelna E-Commerce, GpWebPay - dříve PayMuzo, atd.)
Pokud máte nastavené EET v eshopu, tak nic jiného již nenastavujete.
Pouze v případě, kdy by se platba v eshopu nezobrazila, je potřeba ji v eshopu ručně zadat a eshop jí ihned odesílá.
To se může stát v případě výpadku spojení mezi platebním systémem a eshopovým serverem, spíše jen teoreticky, ale stát se to může. Záleží na konkrétním platebním systému a propojení s eshopem.

10
23.2.2017 18:33
Jirka

To je dobra zprava, dekuji.

11
23.2.2017 23:49
Petr Kozák

Zdravím, trošku tu bádám nad problémem a zákonem, že pokud mě někdo zaplatí kartou on-line, kód od FÚ bude vystaven ihned ale nevím jak řešit problém s tím, že daňový doklad vystavuji ručně v programu dle objednávky. Stačí přiložit objednávku s kódem k faktuře?

A další co mě napadá v případě platby on-line převodem u platebních bran trvá někdy déle, nebo zákazník nezaplatí vůbec bude možnost "tlačítka" pro zpětnou refundaci aby nám nenarůstali například nezaplacené platby?
Děkuji

12
24.2.2017 00:31
Bedřich Černý

1. Fakturu, na které je FIK již uveden vytisknete před odesláním zboží a vložíte do zásilky, čímž je splněna zákonná povinnost.

2. Pokud je úhrada provedena platebními tlačítky bank, dochází sice k časové prodlevě, ale po jejím uskutečnění se platba zapíše sama automaticky. Pokud zákazník platbu nedokončí, je třeba provést refundaci. Tu lze zatím realizovat pouze ručně opakováním platby se zápornou hodnotou.

13
24.2.2017 00:48
Petr Kozák

Právě problém je v tom, že pro fakturaci využívám externí program se skladovým hospodářstvím, který není propojený s eshopem.

14
24.2.2017 09:03
Martin Březovský

Pokud je EET realizované přes eshop, pak se "účtenka" zobrazí v přehledu objednávky.
Dále bude možnost kompletní EET vyexportovat a nahrát do účetního programu, za předpokladu, že to tento program umí.
Netuším, zda je povinnost účtenku uvádět na faktuře. Mám za to, že zákazník musí dostat účtenku. Což je splněno odesláním přehledu objednávky - například při změně stavu.

15
24.2.2017 09:12
Petr Kozák

Dobrý den, momentálně jsem volal na infolinku FÚ, kde mne po telefonu byla potvrzena tato možnost, že to takto na "objednávce" opravdu stačí. Ale jak to bude doopravdy v případě kontroly to nikdo nezaručí, asi bude záležet na konkrétní osobě :)

16
24.2.2017 09:15
Petr Kozák

Ještě dotaz p.Březovský asi i pro ostatní, jakým způsobem mohu převést certifikát P12 na soubory PEM a KEY? Existuje nějaké aplikace? Děkuji Petr Kozák

17
24.2.2017 09:26
Martin Březovský

Převod P12 na PEM a KEY budu řešit dnes. Pravděpodobně na to vytvořím funkci přímo v eshopu, pokud to bude technicky možné.

18
24.2.2017 09:33
Petr Kozák

Dobrá a ještě jeden dotaz, v případě zaplacení objednávky odejde na e-mail kupujícímu objednávka včetně kódu nebo bez? Nebo bude kód jen zapsán do objednávky a zákazník ho má k nahlédnutí po přihlášení do svého účtu?

19
24.2.2017 09:43
Martin Březovský

Záleží na čase. Jakmile je EET odeslané, tak se zobrazí "EET účtenka" objenávce - jak v mailu, tak v eshopu.
Je tam určitá prodleva, zapsání příchozí platby a odeslání na EET není v 1 kroku, aby v případě například nedostupnosti EET nevznikl problém s označením objednávky.
Případně by se dala dodělat funkce, že by se po připsání EET automaticky odeslala rekapitulace objednávky. V souvislosti s tím, ale vznikají další dotazy, jak by to mělo vypadat... Změnit stav objednávky nemůžeme.

20
24.2.2017 09:47
Petr Kozák

Tak pokud by to šlo dodělat aby se odeslala ta rekapitulace asi by to bylo dobré, protože jak známe některé dobráky :) no a až bude loterie :) o věcné ceny

21
24.2.2017 10:10
Martin Stejskal

Dobrý den,

na toto mám stejný názor. Podle mě by bylo dobré, možná i nutné, aby systém po připsání platby automaticky odeslal zákazníkovi rekapitulaci již se všemi povinnými náležitostmi dle zákona o evidenci tržeb. Podle mne to i vyplývá z §18, kdy poplatník je povinen vystavit účtenku při přijetí evidované tržby. Jelikož eshop dostane informaci od platební brány, že je zaplaceno, měla by se ihned vystavit účtenka.

Co se týká přehledu objednávky jako ''EET účtenka''. Podle mě je důležité, aby tento přehled objednávky měl veškeré náležitosti dle §20 Údaje na účtence. A to bude mít, takže bych to viděl jako vyhovující.

24
25.2.2017 10:19
Martin Březovský

Takže máme dodělanou funkci na odesílání emailu zákazníkovi. Princip je stejný jako při změně stavu. Text mailu se nastavuje v HTML textech. Rozdíl je v tom, že stav objednávky se fyzicky nemění.

26
26.2.2017 22:31
Petr Kozák

Dobrý den, můžete mne prosím poradit, kde nastavím tu volbu pro automaické odeslání účtenky zákazníkovi po zaplacení? Nějak všude pátrám a patrám a nemohu nalézt. Děkuji

27
27.2.2017 10:30
Martin Březovský

Automatické odeslání účtenky je zapnuté vždy, nejde jej vypnout. Je potřeba mít nahranou poslední verzi e-shopu.
Ručně se aktualizace nahrají na adrese domena/update/

22
24.2.2017 15:01
Petr

Dobrý den, je nutné nějak nastavit e-shop v případě že nevyužívám platbu v hotovosti? Zboží odesílám výhradně na dobírku nebo platba předem na účet a doběrečné připisuje přepravní společnost na náš bankovní účet.
Děkuji

23
25.2.2017 08:32
Martin Březovský

Ve vámi popisovaném případě se Vás EET netýká, proto není potřeba nic nastavovat.

25
26.2.2017 13:15
Korbay Pavel

Dobrý den. Kolik kč bude stát koupě EET a na jak dlouho? Děkuji Korbay

28
27.2.2017 10:44
Martin Březovský

Cena za modul EET je 5000 Kč + DPH. Pokud to bude takto, popřípadě menší úpravy, tak to bude v ceně. Pokud by byly nějaké zásadní úpravy, pak to budeme řešit podle aktuální situace. Ale spíš předpokládáme, že pokud to bude v našich možnostech, bude to pouze jednorázová částka na vždy.

29
27.2.2017 19:06
Miroslav Szabo

Zdravím. Vzhledem k tomu, že každá desátá platba kartou se buďto stornuje a nepřevezme, či se mění částka kuli tomu že klient něco špatně objednal. Bude se dělat možnost vypnutí automatického odeslání ihned po uskutečnění platby?

jelikož zákon jasně říká:
Podnikatel nemusí evidovat v okamžiku uskutečnění platby, protože o ní neví. Takovou tržbu stačí zaevidovat až v okamžiku, kdy ji podnikatel objeví. V tu chvíli zašle datovou zprávu na finanční správu a vystaví účtenku.
Příklad: Zákazník si v pondělí večer objedná zboží z vašeho e-shopu. Váš systém mu automaticky vygeneruje variabilní symbol a další údaje k platbě, které přijdou zákazníkovi na e-mail. Ještě ten den elektronicky zaplatí kartou a vám přijdou peníze na účet. Objednávku a platbu objevíte až v úterý ráno, kdy tržbu zaevidujete.

Ono to totiž není tak že peníze přijdou ihned na účet. Oni jsou na platební bráně dokud je nepotvrdíte, nebo nezrušíte.

30
28.2.2017 12:57
Martin Březovský

Dobrý den,
vzhledem k situaci neplánuji, že by se systém předělával na ruční odesílání EET. Platba odejte v případě, že se o ní eshop dozví - například informací od platební brány. Pokud je platba stornována nebo vrácena, v eshopu se uvede opačná částka a to je opět ihned evidováno do EET.

Vložit komentář

Jméno
Email ( email není zveřejněn )
Váš příspěvek   ( Fotky můžete vložit po odeslání příspěvku. )
opiště kód
antispam
     Více informací